Om foreningen

Lymfekreftforeningen er en landsomfattende organisasjon for overlevere, pasienter og pårørende.

Foreningen ble stiftet i september 2007 etter et initiativ fra Radiumhospitalet, Kreftforeningen og en gruppe pasienter. Lymfekreftforeningen er tilsluttet Kreftforeningen.

Behovet for foreningen er stort da det finnes nærmere 13.000 personer som har eller har hatt lymfekreft i Norge. Mange føler behov for støtte og samtale med andre som gjennomgår og har gjennomgått samme behandling.

Lymfekreftforeningen har rundt 1.100 medlemmer og er i vekst. Foreningen har i løpet av de siste årene etablert ni lokalavdelinger og jobber med å etablere flere. Se en oversikt over lokallagene her.

Lymfekreftforeningen skal være:
  • Et forum hvor man kan snakke om lymfekreft
  • Et fellesskap der du treffer likesinnede og andre overlevere
  • Et godt miljø for å utveksle erfaringer

Hovedstyret til Lymfekreftforeningen består av 5 lymfekreftoverlevere og pårørende. Du finner oversikt over hovedstyret på denne siden.

Noe du lurer på?

Personvern

Dine data er trygge hos oss. Vi samler kun brukeropplysninger som er nødvendige for å gi deg en god tjeneste. Les mer her